Комп'ютерна Академія {global_step_name} - повноцінна IT-освіта для дорослих і дітей. Ми навчаємо з 1999 року. Авторські методики, викладачі-практики, 100% практичних занять.

Ви використовуєте застарілий браузер!

Ваш браузер Internet Explorer, на жаль, є застарілим. Ця версія браузеру не підтримує багато сучасних технологій, тому деякі функції сайту можуть працювати з помилками. Рекомендуємо переглядати сайт за допомогою актуальних версій браузерів Google Chrome, Safari, Mozilla Firefox, Opera, Microsoft Edge

Проектні роботи в ІТ СТЕП Університеті

Нова концепція

Аби представити нову концепцію реалізації проектних робіт в ІТ СТЕП Університеті, ми поспілкувалися з керівником R&D центру університету Юрієм Ратушняком.

Яка мета проектних робіт в університеті?

Маємо за мету доповнити аудиторну компоненту (лекції, лабораторні, практичні) і перевести набуті знання в площину практичного застосування, та відповідно - сформувати навички самостійної роботи та командної взаємодії, удосконалення комунікаційних здібностей, набуття досвіду презентації себе і результатів роботи у групі. А також засвоєння інших (зазвичай нових для себе) процесів та технологій, пов’язаних з проектуванням, розробкою, тестуванням програмного забезпечення зокрема та інформаційних/цифрових продуктів загалом.

На наш погляд, саме така реалізація проектних робіт дозволяє університету забезпечити високоякісну підготовку ІТ-фахівців, конкурентних на сучасному ринку праці.

Хто залучений до реалізації?

Університет є центром взаємодії всіх зацікавлених сторін, а саме:

  • ІТ-галузі, інших підприємств, органів державної влади і місцевого самоврядування, що виступають замовниками та ініціаторами тем проектних робіт;
  • провідних фахівців з ІТ-галузі, які залучені до проектної роботи у ролі керівників і наставників;
  • студентів, які прагнуть отримати найактуальніші та найпотрібніші знання і  здобути практичний досвід виконання реальних ІТ-проектів. 

Які переваги отримують студенти?

Студенти виконують проекти під керівництвом досвідчених наставників, які мають стаж роботи в ІТ-компаніях за спеціалізацією і мають досвід викладання в університетах. Крім цього студент може спробувати різні ролі на проекті. Зокрема, побути розробником ПЗ, бізнес аналітиком, дизайнером, проектним менеджером тощо. Найосновніше - студент може здобути нові та удосконалити існуючі технічні і “м’які” навички.

Чи виконуються реальні проекти і хто може бути їх замовниками?

Університет намагається співпрацювати з найрізноманітнішими замовниками ІТ-послуг. І ми робимо акцент саме на реальні проекти. Одним із останніх прикладів є тематика в межах співпраці ІТ СТЕП Університету та Винниківської міської ради, з якою підписано Меморандум про розроблення та реалізацію концепції Smart City у м. Винники. Один з перших кроків - реалізація проектів “Розумні паркомісця” та “Розумне освітлення”. Думаю, що вже найближчим часом мешканці міста зможуть користуватися розробками нашого R&D центру, який власне курує проектні роботи студентів .

Над якими типами проектів працюють студенти?

Основні типи проектів, над  якими працюватимуть студенти - це  веб-розробка, розробка застосунків для мобільних пристроїв, розробка систем машинного навчання, комп’ютерного зору, інтернету речей, опрацювання великих даних та інші.

Серед цьогорічних студентських проектів: “Онлайн платформа для мережі спортивних залів”, “Платформа для управління ОСББ”, “Онлайн платформа для пошуку ментора або наставника”, “Система онлайн замовлень у ресторанах”, “Відео та текстовий чат для терапевтів”, “Музичний хаб” тощо.

Скільки часу триває робота над проектом?

Тривалість проектної роботи - один навчальний рік. За необхідності (у випадку розширення можливостей розробки) термін проектної роботи може бути продовжений на наступний навчальний рік.

Хто керує роботою команд?

Керівниками команд є ментори. Технічними лідерами студентських проектних команд стають студенти, рейтинг яких за попередній навчальний рік за профільними дисциплінами найвищий. Пізніше команда, за необхідності, може обрати іншого лідера серед своїх учасників або залишити поточного на постійній основі.

Яка структура команд?

Враховуючи, що сьогодні в університеті культивується широкий перелік спеціалізацій, ми можемо змоделювати і заповнити практично весь необхідний спектр ролей, який працює у реальній команді ІТ-індустрії. І склад кожної студентської команди для виконання одного проекту такий: один технічний лідер команди, шість-сім розробників програмного забезпечення, один-два делегованих спеціалісти по забезпеченню якості програмного забезпечення, один-два делегованих проектних менеджери, один-два делегованих дизайнери, один-два делегованих бізнес-аналітики. За необхідності можуть бути додані інші необхідні ролі студентів. Вже з наступного року кожна команда у підсилення отримає ще й маркетолога, оскільки вже розроблена програма і з 2021 року студентам буде пропонуватися ще одна спеціалізація - цифровий маркетинг.

Як проводиться відбір тем?

Процедура розподілу тем проектних робіт між студентськими проектними командами складається із декількох етапів. Спочатку формують загальний рейтинг новоутворених команд, з урахуванням рейтингу кожного учасника. На основі цього рейтингу технічні лідери, після консультації з іншими учасниками своїх команд, обирають теми і закріплених за ними менторів. Якщо студенти не можуть обрати тему самостійно, то право розподілу тем між командами залишається за організатором проектної роботи.

Як учасники команд комунікують та звітуються?

Кожна студентська команда та їх ментори обирають зручний спосіб комунікації. Живі зустрічі, групи у месенджерах або спеціалізованому програмному забезпеченні (наприклад зараз популярним є Slack).

Проектний менеджер команди разом із ментором планують роботу команди на найближчі три тижні. Проектний менеджер також організовує щотижневі короткі зустрічі (10-15 хвилин) для учасників студентської проектної команди без залучення до них ментора з метою моніторингу робіт та формування короткого звіту для ментора з відповідями на запитання: що кожен студент вже зробив, що робить зараз і що планує зробити. Результати щотижневого звіту ментор отримує від проектного менеджера й аналізує до того як виставить оцінку студентській проектній команді за їх спільний результат роботи за проміжний період (раз на три тижні). Усі результати проміжного оцінювання та звіти по роботі учасників студентської проектної команди проектний менеджер раз на три тижні передає організатору проектної роботи для аналізу (керівник R&D центру).

Які передумови (що потрібно вміти і знати), щоб успішно реалізувати проект?

Як би цього не хотіли викладачі, але практично неможливо інтегрувати у навчальні програми усі сучасні технології і при цьому забезпечити високу якість навчання. Тому неможливо заздалегідь знати і вміти усе, щоб успішно реалізувати проект. Утім в ІТ СТЕП Університеті навчальна програма складена таким чином, щоб дати максимум знань та умінь студенту, перед тим як він приступає до виконання завдань проектної роботи.

Студенти мають бути готові до того, що вони володіють невичерпними знаннями про усі технології, а формують у собі навик швидко освоювати нові на основі вже існуючого досвіду. ІТ-галузь розвивається надзвичайно швидко, тому потрібно завжди бути готовими до появи нових технологій та до реалізації нестандартних потреб замовника на їх основі. Крім того, при виконанні проектів студентам слід звертати увагу на найкращі практики розроблення програмних продуктів.

Як з командної роботи студенту виокремити свій результат для формування особистого портфоліо?

Виокремити свій результат доволі просто. Потрібно регулярно комітити у проект свій код і потім показати його технічному спеціалісту на співбесіді. 

Чи може проект перерости в диплом?

Так, звісно. Студентів випускних курсів залучають за бажанням та при наявності вакантних місць у командах без виставлення фінальної оцінки. Натомість, свій вклад вони можуть використати під час підготовки диплому.

Чи може проект бути комерціалізованим?

Звичайно, все залежить від студентської проектної команди та якості проекту, який вона виконує. Студентам університету зовнішні експерти пояснюють як підготувати презентацію стартапу. Тому, при бажанні, студенти мають можливість комерціалізувати свої проекти.

Побажання і плани 

Сподіваємося, що у майбутньому студенти університету виконуватимуть спільні проекти із закордонними компаніями та навчальними закладами, а також створять за результатами проектної роботи відомі стартапи та отримають інвестиції для реалізації своїх задумів.

Основною ідеєю проектних робіт в ІТ СТЕП Університеті є поступова інтеграція студентів, вже з першого курсу, в технологічні процеси ІТ-індустрії таким чином, щоб під час навчального процесу вони отримали детальне розуміння методик та організаційних процесів виконання реальних проектів в компаніях. Тобто, відразу після закінчення навчання вони повинні бути готовими до реальної роботи над проектами без адаптаційного періоду і додаткового навчання. Тому, у наших планах подальше розширення співпраці з компаніями в контексті спільних проектних робіт і аж до запуску реального дуального навчання, при якому студент навчається і в університеті, і паралельно здобуває та розширює набір своїх компетентностей безпосередньо в компанії. Це звичайною практикою у розвинених країнах, зокрема, в Канаді, Німеччині та ін. І саме впровадження реального дуального навчання є одним з пріоритетів розвитку університету на найближчу перспективу.