ІТ СТЕП Університет - перший ІТ-університет в Україні. Навчання з комп'ютерних наук, бакалаврат та магістратура. Готуємо справжніх IT-професіоналів високого рівня. Приєднуйтесь | IT STEP

Ви використовуєте застарілий браузер!

Ваш браузер Internet Explorer, на жаль, є застарілим. Ця версія браузеру не підтримує багато сучасних технологій, тому деякі функції сайту можуть працювати з помилками. Рекомендуємо переглядати сайт за допомогою актуальних версій браузерів Google Chrome, Safari, Mozilla Firefox, Opera, Microsoft Edge

Кілька ключових висновків, що були підняті під час другої зустрічі Клубу Штучного Інтелекту.

Штучний інтелект (ШІ) стрімко змінює всі сфери життя, і освіта - не виняток. З’являються нові інструменти, методики та виклики, які вимагають переосмислення того, що означає бути компетентним у XXI столітті.

📍Компетентність сьогодні - це вже не лише знання, а й уміння їх критично осмислювати, ефективно застосовувати й адаптувати до нових умов. Технології ШІ стають як викликом, так і засобом формування таких компетентностей.

Серед учасників Клубу Штучного Інтелекту:

• Віктор Волошин, ректор ІТ СТЕП Університету;

• Тарас Рак, доктор технічних наук, професор, керівник освітніх програм ІТ СТЕП Університету;

• Анатолій Мельник, проректор з науки та інновацій, професор, доктор технічних наук;

• Вʼячеслав Колдовський, доцент ІТ СТЕП

Університету, Competence Manager, Programming Mentor в компанії SoftServe;

• Віктор Кльоба, Головний менеджер з впровадження інновацій Райффайзен Банк;

• Олена Занічковська, співзасновниця і директорка з продуктової стратегії агенції цифрового дизайну The Gradient;

• Юра Костюченко, CBDO y UBOS;

• Андрій Білоус, засновник та СЕО консалтингової компанії StayInno Al Consulting та IT-компанії Uitware;

• Христина Вершкова, секретар клубу Штучного інтелекту.

На засіданні Клубу ШІ учасники виокремили кілька ключових проблем:

🔗Застарілі освітні методи: традиційні форми контролю (реферати, курсові, дипломи) втратили цінність через доступність генеративного ШІ;

🔗Відсутність менторства: студенти, залишені самі з ШІ, часто не розуміють, як саме працюють створені ними рішення;

🔗Зниження когнітивних зусиль: ризик зменшення інтелектуального навантаження, коли ШІ «робить усе»;

🔗Ігнорування потреб бізнесу: освіта відстає від вимог ринку праці, де ШІ вже активно використовується;

🔗Проблема росту молодих спеціалістів: якщо ШІ замінює «джуніорів», як виростити наступне покоління експертів?

💡 На зустрічі було запропоновано низку рішень:

🔹Зміна формату подачі інформації: використання коротких форматів, інтерактивного контенту, AutoML для аналізу аудіо/текстів.

🔹Нові компетентності:

- AI native - вільне володіння ШІ як базова навичка;

- Промт-інженерія - вміння правильно формулювати запити до ШІ;

- Критичне мислення - вміння перевіряти та аналізувати відповіді ШІ;

- Growth mindset і self-skills - гнучкість, відповідальність, здатність до самонавчання.

🔹Зміна методів оцінювання: інтегральні оцінки за практичну діяльність, використання ШІ для перевірки робіт.

🔹Нетворкінг та персоналізація: застосування ШІ для підготовки до конференцій, створення персоналізованих запитань до спікерів.

🔹Підтримка та менторинг: поєднання ШІ з людським наставництвом дає найкращі результати.

🔹Орієнтація на бізнес: підготовка спеціалістів, здатних працювати в умовах ефективності, що вимагає бізнес (напр., дохід на одного працівника).

🔍 Переосмислення ролі викладача, студента і технологій - це не щось абстрактне. Це те, над чим спільно працює наша спільнота: викладачі, дослідники, експерти з ІТ-компаній та представники бізнесу.

❕Технології не замінять людину. Але виграють ті, хто навчиться ефективно з ними працювати - і хто допоможе цього навчитися іншим.