ІТ СТЕП Університет - перший ІТ-університет в Україні. Навчання з комп'ютерних наук, бакалаврат та магістратура. Готуємо справжніх IT-професіоналів високого рівня. Приєднуйтесь | IT STEP
Ви використовуєте застарілий браузер!
Ваш браузер Internet Explorer, на жаль, є застарілим. Ця версія браузеру не підтримує багато сучасних технологій, тому деякі функції сайту можуть працювати з помилками. Рекомендуємо переглядати сайт за допомогою актуальних версій браузерів Google Chrome, Safari, Mozilla Firefox, Opera, Microsoft Edge
Штучний інтелект (ШІ) стрімко змінює всі сфери життя, і освіта - не виняток. З’являються нові інструменти, методики та виклики, які вимагають переосмислення того, що означає бути компетентним у XXI столітті.
Компетентність сьогодні - це вже не лише знання, а й уміння їх критично осмислювати, ефективно застосовувати й адаптувати до нових умов. Технології ШІ стають як викликом, так і засобом формування таких компетентностей.
Серед учасників Клубу Штучного Інтелекту:
• Віктор Волошин, ректор ІТ СТЕП Університету;
• Тарас Рак, доктор технічних наук, професор, керівник освітніх програм ІТ СТЕП Університету;
• Анатолій Мельник, проректор з науки та інновацій, професор, доктор технічних наук;
• Вʼячеслав Колдовський, доцент ІТ СТЕП
Університету, Competence Manager, Programming Mentor в компанії SoftServe;
• Віктор Кльоба, Головний менеджер з впровадження інновацій Райффайзен Банк;
• Олена Занічковська, співзасновниця і директорка з продуктової стратегії агенції цифрового дизайну The Gradient;
• Юра Костюченко, CBDO y UBOS;
• Андрій Білоус, засновник та СЕО консалтингової компанії StayInno Al Consulting та IT-компанії Uitware;
• Христина Вершкова, секретар клубу Штучного інтелекту.
На засіданні Клубу ШІ учасники виокремили кілька ключових проблем:
Застарілі освітні методи: традиційні форми контролю (реферати, курсові, дипломи) втратили цінність через доступність генеративного ШІ;
Відсутність менторства: студенти, залишені самі з ШІ, часто не розуміють, як саме працюють створені ними рішення;
Зниження когнітивних зусиль: ризик зменшення інтелектуального навантаження, коли ШІ «робить усе»;
Ігнорування потреб бізнесу: освіта відстає від вимог ринку праці, де ШІ вже активно використовується;
Проблема росту молодих спеціалістів: якщо ШІ замінює «джуніорів», як виростити наступне покоління експертів?
На зустрічі було запропоновано низку рішень:
Зміна формату подачі інформації: використання коротких форматів, інтерактивного контенту, AutoML для аналізу аудіо/текстів.
Нові компетентності:
- AI native - вільне володіння ШІ як базова навичка;
- Промт-інженерія - вміння правильно формулювати запити до ШІ;
- Критичне мислення - вміння перевіряти та аналізувати відповіді ШІ;
- Growth mindset і self-skills - гнучкість, відповідальність, здатність до самонавчання.
Зміна методів оцінювання: інтегральні оцінки за практичну діяльність, використання ШІ для перевірки робіт.
Нетворкінг та персоналізація: застосування ШІ для підготовки до конференцій, створення персоналізованих запитань до спікерів.
Підтримка та менторинг: поєднання ШІ з людським наставництвом дає найкращі результати.
Орієнтація на бізнес: підготовка спеціалістів, здатних працювати в умовах ефективності, що вимагає бізнес (напр., дохід на одного працівника).
Переосмислення ролі викладача, студента і технологій - це не щось абстрактне. Це те, над чим спільно працює наша спільнота: викладачі, дослідники, експерти з ІТ-компаній та представники бізнесу.
Технології не замінять людину. Але виграють ті, хто навчиться ефективно з ними працювати - і хто допоможе цього навчитися іншим.
u_personal_consult_title